Wednesday, April 08, 2009

Mic Ghid in echipament | Part 1


Foarte Scurt&Esential Ghid catre Most wanted, Most popular, Top Quality

Part 1
Casti:
Sennheiser HD 25 > 3/3
Sunt cele mai populare casti ale momentului, ma rog..de vreo 2 ani incoace.
Usoare, rezistente, supuse celor mai inalte standarde de monitorizare - in mixing, evident. Pe scurt: faci beatmatching si daca ai un concert de flexuri si alte freze de metale grele langa tine; izolare fonica pe gustul tau.
Pretul standard bate oricum preturile altor rude de branduri vecine ca raport de calitate. In primul rand pentru ca daca ti se rupe/strica/uzeaza o bucata o poti inlocui inloc sa stai sa lipesti cu superglue sau sa plangi dupa ele pe raftul de "out of order stuff". Pur si simplu adaugi,schimbi..si customizezi chiar.
Am avut Stanton, am testat Sony, Technics, Pioneer dar pana la HD25. Aici m-am oprit. Cel putin pe partea de mixing deocamdata.

Daca aveti ceva de adaugat cu review cu tot, un model de care sunteti mandri ca nu v-a dezamagit va rog mult sa adaugati la coments.

Monitoare:
Fie ca mixati sau produceti e clar
First class sunt Dynaudio, Mackie HR624/HR824, eventual Genelec. Numai sa va permiteti, dar merita. 3/3
Pentru mai multe detalii la care adaug un sincer thumb up, cititi aici.
*D3 stiut ca monitorizarea externa e necesara in special pentru productie. La mixing, puteti foarte frumos alege un brand ok la un pret moderat daca nu aveti probleme cu vecinii. Muzica trebuie sa sune corect, mai ales pentru ca a fost produsa in studiouri pe echipamente in care s-a investit. Asa ca merita o investitie mai departe care sa lumineze perceptia ;)
Daca nu dispuneti de monitoare sanatoase[cum e si cazul meu pana imi schimb locatia cel putin], e de preferat sa mixati in casti performante; de studio sau modele pro. Si aici revin la HD 25.

Mixere:
Nu e greu de enumerat.
a. Pentru home mixing / Club
Aici conduc DJM-urile cu care se prezinta labelul Pioneer.
De la clasicul DJM 600 prezent peste tot acolo unde nu era inlocuit de replica sa codasa, Behringer Pro Mixer VJX700, la DJM 800 de 1-2 ani incoace. Nici DJM400 sau fratele si mai mic dar la fel de clasic, DJM300 nu stau mai prejos.
Am un DJM600 si desi mi-au sarit la partyuri vreu doua fadere, calitatea si rezistenta la conditii dure sunt ireprosabile. Componente si accesorii precum fadere, knoburi si alte treburi sunt de procurat asa ca nu va faceti griji. Daca nu la distribuitorii locali, atunci le gasiti sigur pe menu-urile unor shopuri online.


b. Club/ Studio set up
Pe de alta parte, calitate si profesionalism ofera si Allen & Heath cu seria de XOne-uri, insa la un pret ceva mai crescut care se potriveste mai degraba unui set up de studio sau de club pentru dj producatori care au testat deja mult echipament la viata lor.

c. Scratching
Si evident ca mai sunt si alte modele populare, pentru scratch sper exemplu. Aici avem bifat la popularitate pentru VESTAX PMC 05 PRO sau varianta de battle VESTAX PMC-06 Pro A.
Si Xone a scos modelul xone:02 cu Pro X Fade incorporat ca sa faca mestesugul mai usor. Reviewuri bune pe partea asta. 3/3


Doze:
a. Mixing
Evident, era clar ca o sa vorbesc despre Ortofon Concorde, fie ca sunt clasicele si popularele Dj S sau Pro S, ceva mai ieftine fata de Night Club insa tot Ortofon raman, deci 3/3.
Se uzeaza si ele..am schimbat deja Night Club cu Digitrak si fiindca am ramas fara capace ma cam deranjeaza ca nu se gasesc de cumparat..sau nu am gasit eu?
b. Scratching
Raman aici modelele Scratch si Q Bert Scratch de la Ortofon Concord, insa multi prefera modelul Shure M 44 7. Personal nu am testat decat primele doua si sunt in regula, pana la urma te astepti sa tina exact dupa cum te porti cu ele. 2/3
........
Astept reviewul vostru pentru alte modele.

Turntables si playere in Part 2.

1 comments:

dbandeet said...

scurta dar concisa retzeta...frumos.pe cand partea 2-a..?:)